2017-12-09
VALIUS MICEVIČIUS: „KARTAIS SUSIDARO ĮSPŪDIS, KAD MIESTO VALDŽIA NEMYLI VIETINIŲ”
Alytaus miesto savivaldybės tarybos narys, frakcijos „Už Alytų“ seniūnas Valius Micevičius, miestiečiams atsiskaitydamas už šiais metais taryboje atliktus darbus, pirmiausia pareiškia, kad jo vadovaujama frakcija surengė daugiausia susitikimų su daugiabučių namų bendrijų pirmininkais dėl mieste esančių problemų. Nors jos ir žinomos frakcijos „Už Alytų“ atstovams, bet išklausius gyventojų pastebėjimus, pasiūlymus ir kritiką, galima kur kas drąsiau inicijuoti reikiamus savivaldybės tarybos sprendimus.
V. Micevičiaus teigimu, pavyzdžiui, tokiu būdu atsirado jo vadovaujamos frakcijos inicijuota darbo grupė dėl atliekų surinkimo nuostatų tobulinimo, siekiant alytiškiams sumažinti šiukšlių mokestį, pasiūlymai daugiabučių bendrijoms lengviau įsirengti rezervuotas automobilių stovėjimo vietas aikštelėse. Tačiau, šio tarybos nario pastebėjimu, daugeliu atvejų per lėtai arba visiškai nesprendžiamos gyventojų bėdos: „Kartais susidaro įspūdis, kad miesto valdžia nemyli vietinių.“
Alytaus miesto savivaldybės tarybos narys, frakcijos „Už Alytų“ seniūnas Valius Micevičius: „Mes iš karto sakėme, kad atliekų kainos klausimas neišdiskutuotas, pasitikėta tik Alytaus regiono atliekų tvarkymo centro vadovybės pateikta informacija dėl būtinybės didinti šiukšlių mokestį. Visiškai neįsigilinta į centro veiklos efektyvumą, ar tikrai reikia didinti rinkliavą už atliekas, kad galėtų išsilaikyti šis centras. Tarybos dauguma su „Alytaus piliečiais“ priešakyje pritarė šiukšlių kainos didinimui, mūsų pastabų net nepaisyta.“
Frakcija nepritarė šiukšlių mokesčio didinimui
Pasak miesto tarybos frakcijos „Už Alytų“ seniūno V.Micevičiaus, šiais metais tarybai teko didžiausias išbandymas svarstant ir priimant naują, gerokai didesnį šiukšlių mokestį, kurį jau reikia mokėti nuo liepos: „Mes iš karto sakėme, kad toks klausimas neišdiskutuotas, pasitikėta tik Alytaus regiono atliekų tvarkymo centro vadovybės pateikta informacija dėl būtinybės didinti šiukšlių mokestį. Visiškai neįsigilinta į centro veiklos efektyvumą, ar tikrai reikia didinti rinkliavą už atliekas, kad galėtų išsilaikyti šis centras. Tarybos dauguma su „Alytaus piliečiais“ priešakyje pritarė šiukšlių kainos didinimui, mūsų pastabų net nepaisyta. Nesuprantu, kodėl taip skubėta, gal kažkam naudingas alytiškių kišenių tuštinimas per didesnį šiukšlių mokestį?“
Tarybos frakcija „Už Alytų“ nepritarė atliekų mokesčio pakėlimui. Netrukus ji inicijavo atliekų surinkimo nuostatų tobulinimo darbo grupės sukūrimą, kad būtų sumažintas šiukšlių mokestis alytiškiams.
Kaip sako V. Micevičius, miesto savivaldybės administracijos vadovams jau pateikti įpareigojimai pačiai savivaldybei vykdyti šiukšlių mokesčio administravimą, jų vežėjų ir operatoriaus administravimą, atliekų kiekio kontrolę, o ne tai pavesti daryti Alytaus regiono atliekų tvarkymo centrui kaip yra dabar.
Taip pat savivaldybės administracijos vadovai įpareigoti iki metų pabaigos susitarti su atliekų vežėju dėl sutarties papildymo reikalavimu jas sverti pakėlimo metu, tai leis fiksuoti surenkamą atliekų kiekį.
„Kol mes nežinome, kiek šiukšlių surenkama iš alytiškių, kaip galima gyventojams didinti mokestį? Tačiau turiu pastebėti, kad miesto savivaldybės administracijos vadovai labai sunkiai vykdo mūsų įpareigojimus, ieško būdų ne kaip juos vykdyti, o kaip nevykdyti. Ir, mano nuomone, tai dar kartą parodo, kad didesniu šiukšlių mokesčiu alytiškiams yra nemažai suinteresuotų asmenų. Mes tikrai nesitrauksime nuo šių įpareigojimų, nes įsitikinę, kad šiukšlių mokestį galima sumažinti, jis šiandien nepagrįstai padidintas. Patys miesto vadovai galėjo tuo įsitikinti, nes dalyvavo mūsų surengtuose susitikimuose su daugiabučių namų bendrijų pirmininkais, o šie tiesiog piktinosi dabartiniu šiukšlių mokesčiu“, – teigia V.Micevičius.
„Pagaliau išgirstas daugiabučių bendrijų prašymas“
V. Micevičiaus tvirtinimu, daugiabučių namų bendrijų pirmininkai susirinkimuose ne kartą kritikavo dabartinę tvarką įsirengiant rezervuotas automobilių stovėjimo vietas prie namų esančiose aikštelėse: „Didžiausia problema tai padaryti, kai aikštelės neįregistruotos Registrų centre. Tokių daug, tad daugiabučių gyventojams įsirengti rezervuotų vietų neįmanoma, nors jos sutvarkytos už pačių gyventojų lėšas ar prisidedant ir savivaldybei. Mūsų frakcija ne kartą miesto savivaldybės administracijai siūlė spręsti šią problemą. Juk čia yra ir su daugiabučių bendrijomis dirbantis specialistas.“
Miesto savivaldybės taryba praėjusią savaitę pakeitė tvarkos aprašą, kuriame numatytas paprastesnis rezervuotų vietų aikštelėse prie daugiabučių įsirengimas.
Anot V.Micevičiaus, norint tai padaryti nebeliko reikalavimo, kad aikštelės būtų registruotos Registrų centre: „Pagaliau išgirstas daugiabučių bendrijų prašymas. Toks tarybos sprendimas atsirado mūsų frakcijos siūlymu.“
Tarybos narys minėjo, kad daugiabučių namų bendrijų pirmininkams padėjo aiškintis ir dėl žaliųjų plotų šienavimo prie šių namų esančioje valstybinėje žemėje, nes dauguma pirmininkų abejojo tokios savivaldybės nustatytos prievolės teisėtumu. Pasirodo, toks savivaldybės reikalavimas nėra visiškai teisėtas, ir savivaldybė, kuriai priklauso tokių plotų šienavimo organizavimas, negali versti gyventojų tai daryti.
„Susitikimuose daugiabučių namų bendrijų pirmininkai dažnai kelia klausimus dėl automobilių parkavimo vietų įrengimo, kai kurių bendrijų administravimo teisinių dalykų. Pavyko nemažai problemų išspręsti bendrijų naudai“, – pastebi frakcijos „Už Alytų“ seniūnas.
Nesuprantami kai kurie sumanymai
Nors pats V. Micevičius turi keleivių gabenimo maršrutiniais autobusais verslą, tačiau negali būti abejingas dabartinei miesto vadovų pozicijai dėl Alytaus maršrutų aptarnavimo: „Šiuo metu juos aptarnauja penkiolika įmonių, kartu su vairuotojais, remonto darbininkais, kitu aptarnaujančiu personalu šiame versle yra iki 500 darbo vietų. Su visais vežėjais sudarytos sutartys su savivaldybe baigiasi šių metų pabaigoje, konkursas naujiems vežėjams dar neįvykęs. Tačiau iš konkurso sąlygų aišku, kad jos pritaikytos vienai miesto maršrutus aptarnausiančiai įmonei, kuri vykdys ne tik vežėjo, bet ir operatoriaus – maršrutų reguliavimo – funkciją. Kiek žinau, tokios konkurso sąlygos yra vienintelėje Lietuvos savivaldybėje.“
V. Micevičius supranta, kad savivaldybė pasibaigus sutartims su dabartiniais vežėjais turi skelbti konkursą, bet ne tokiomis sąlygomis, kurių neatitinka nė viena miesto vežėjų įmonė. Jo manymu, po Naujųjų, kai nebus parinktas naujas vežėjas miesto maršrutais, atsiras daug chaoso. Šiuo metu vietiniuose maršrutuose dirbančios įmonės gali nesutikti pratęsti sutarčių su savivaldybe, nes jos nebeturi motyvacijos toliau dirbti šiuose maršrutuose, jų darbuotojai, žinodami tokią padėtį, ieškosi naujų darbų.
Pasak miesto tarybos frakcijos „Už Alytų“ seniūno, šalies savivaldybių reitinguose Alytaus miesto savivaldybė aukštai vertinama dėl keleivių pervežimo vietiniais maršrutais. Tai yra ir vietiniuose maršrutuose dirbančių įmonių pasiekimas, jos įvykdė visus savivaldybės keltus reikalavimus, o dabar su vietiniu verslu visiškai nesiskaitoma.
„Kad savivaldybės vadovų, kai kurių administracijos skyrių vedėjų sumanymai yra aukščiau verslo ir pačios miesto bendruomenės, galiu pateikti ne vieną pavyzdį. Kažkur savivaldybės valdininkų kabinetuose pasimetė prekybos centro „Lidl“ statytojų įsipareigojimas kaimyninių daugiabučių gyventojams įrengti krepšinio aikštelę, kam reikia tiesti naują gatvę prie Jazminų gatvės turgavietės siekiant patenkinti vienos verslo įmonės interesus, bet pakenkti kitai įmonei, kodėl dar tik projektuojant gatves užtveriamos įrengtos gatvės? Pavyzdžiui, kodėl reikėjo uždaryti Seinų gatvę įrenginėjant netoliese esančią A.Sakalausko gatvę? Gyventojai to nesupranta. Arba kodėl verslininkai, pavyzdžiui, vietoj kebabinės norintys įsirengti prekybos gėlėmis kioską, turi įvykdyti nerealius ir nesuprantamus savivaldybės reikalavimus? Šie verslininkai, neapsikentę tokios tvarkos, jau galvoja apie emigraciją“, – mintimis dalijasi V. Micevičius.
Jo teigimu, frakcija „Už Alytų“ dėl minėtų įtartinų verslui ir visai miesto bendruomenei sumanymų vietinei valdžiai yra pasiūliusi nepriimti sprendimų, kol tai neišdiskutuota su gyventojais, verslo įmonėmis: „Kartais susidaro įspūdis, kad miesto valdžia nemyli vietinių, kažkokių gelbėtojų ieškoma svetur. Bet vietinę valdžią rinko alytiškiai, ir jai pirmiausia turi rūpėti miesto gyventojų interesai.“
Alytaus naujienų informacija
uzalytu - 06:53 @ Uz Alytu frakcija | Pridėti komentarą
2017-10-04
DĖL BIUDŽETINĖS ĮSTAIGOS „PASLAUGŲ CENTRAS“ DARBO IR ŠVIETIMO ĮSTAIGŲ BUHALTERIJOS CENTRALIZAVIMO
Norėdami išsklaidyti švietimo įstaigose tvyrančią įtampą šiandien Alytaus miesto savivaldybės administracijos direktoriui uždavėme Alytaus švietimo bendruomenę ir mus neraminančius klausimus apie švietimo įstaigų buhalterijų centralizavimą. Dalinamės su jumis mūsų klausimais ir kviečiame švietimo bendruomenę drąsiai mums užduoti ir kitus Jums rūpimus klausimus. Gautais atsakymais mes mielai dalinsimės su Jumis.
DĖL BIUDŽETINĖS ĮSTAIGOS „PASLAUGŲ CENTRAS“ DARBO IR ŠVIETIMO ĮSTAIGŲ BUHALTERIJOS CENTRALIZAVIMO
1. Pagal kokį darbo kodekso straipsnį ir kokiu pagrindu administracija siūlo atleisti vyriausius buhalterius, jeigu jie nesutiks išeiti šalių susitarimu?
2. Kada bus pateikta apskaitos paslaugų sutartis? Ar švietimo įstaigų vadovai galės pateikti savo pasiūlymus dėl sutarties formos, nes kitu atveju yra tikimybė, kad gali būti įtraukti ne visi darbai reikalingi įstaigai?
3. Kaip tarp įstaigų „vaikščios“ finansiniai dokumentai? Kas tą darbą turės atlikti, nes papildomų etatų šiems darbams įstaigose nenumatyta? Ypač tai aktualu ikimokyklinio ugdymo įstaigoms, kuriose nėra raštinės vedėjo etato. Direktoriai šiuo metu atlieka visas sekretoriaus funkcijas, ar jiems prisidės dar ir dokumentų (pvz. įsakymų) skenavimas ir siuntimas „Paslaugų centrui“?
4. Kas įstaigoje bus atsakingas už visų ūkinės veiklos sąskaitų surinkimą ir pateikimą „Paslaugų centrui“?
5. Kas skaičiuos finansinę dalį rengiant, įgyvendinant įvairius švietimo projektus įstaigose?
6. Kas įstaigoje teiks SoDrai darbuotojų priėmimo, atleidimo, nemokamų atostogų, nedarbingumo atveju formas? Kaip įstaigos vadovas, pildant formas, sužinos kokia suma darbuotojui už 2 nedarbingumo dienas priklauso, kokia suma darbuotojui priklauso atleidžiant jį iš darbo?
7. Kas teiks SoDrai ataskaitas susirgus darbuotojui už 2 dienas?
8. Kokiu dokumentu vadovaujantis, reikalaujama iš buhalterių, kad būtų visi apskaitos dokumentai suvesti į programą Biudžetas VS? Dalis įstaigų Didžiąją knygą turi ne programoje, o excel variante. Juolab, kad švietimo įstaigose atliekamo audito metu dėl to jokių pastabų nebuvo gauta.
9. Kam bus priskirta biudžeto planavimo funkcija? Jeigu planavimas bus priskirtas įstaigai, kas įstaigoje atliks šią funkciją? Ar bus apmokomi darbuotojai planuoti biudžetą? Ar bus apmokomi darbuotojai dirbti su strateginio planavimo posisteme – planavimo programa?
10. Jeigu planavimas bus priskirtas „Paslaugų centrui“ kaip įstaigos vadovas sužinos kiek įstaiga turi lėšų šaltinių, kokie lėšų šaltinių sąmatų dydžiai, lėšų paskirstymas ketvirčiais, kiek sunaudota faktiškai lėšų, ar nepereikvotos lėšos? Kas atliks sąmatų tikslinimus? Ar įstaigos vadovui bus palikta galimybė prisijungti prie programos „Biudžetas VS“?
11. Kas vykdys kontrolę ar lėšos apmokėtos pagal paslaugų gavėjams pateiktas sąskaitas?
12. Kaip bus vykdomi lėšų perkėlimai? Kas už tai bus atsakingas ir stebės kurioje eilutėje baigiasi lėšos, kurioje yra nepanaudotų?
13. Kas įstaigoje atliks maisto produktų sąskaitų pajamavimo ir valgiaraščių nurašymo funkcijas? Jeigu šios funkcijos bus priskirtos direktoriaus pavaduotojui ūkiui (jau atliekančiam ir sandėlininko funkcijas), ar bus apmokomi šie žmonės dirbti su programa „Biudžetas VS“?
14. Jeigu „Paslaugų centras“ neima maitinimo apskaitos, kas vykdys kontrolę, ar teisingai sandėlininkas užpajamavo ir nurašė maisto produktus? Kaip ir su kuo sandėlininkas galės susitikrinti maisto produktų likučius mėnesio pabaigoje? Kas tokiu atveju įstaigoje galės pavaduoti sandėlininką nedarbingumo ar atostogų metu?
15. Kas įstaigoje teiks duomenis apie nemokamą ugdytinių maitinimą ir dirbs su socialinės paramos šeimai informacine sistema?
16. Kokiu būdu vaikų tėvai galės išsiaiškinti klausimus, iškilusius dėl apmokėjimo už darželį? Kaip įstaigos vadovas galės kontroliuoti nemokių tėvų sąrašus? Kas rūpinsis skolų išieškojimu iš nemokių ugdytinių tėvų ?
17. Kam teks atsakomybė už apskaitoje padarytas klaidas ir netikslumus?
18. Teko girdėti, kad buhalterijos centralizavimas vykdomas siekiant sumažinti švietimo įstaigų vadovų darbo krūvį, nuo jų pečių „nuimant“ finansinius dalykus ir daugiau laiko paliekant ugdymo proceso priežiūrai, gerinimui. Ne paslaptis, tai ir turėtų būti pagrindinis mokyklos vadovo darbas. Tačiau šiuo metu jaučiame visai kitas tendencijas. Etatų skaičius mažinamas, o dalis buhalterių atliekamų darbo funkcijų ketinama deleguoti švietimo įstaigų administracijai. Sėkmė – lėšos taupomos, darbai atlikti, o švietimo įstaigose visi dirba buhalteriais. Ar tokio rezultato siekiama?
19. Kas yra atsakingas už įtampos, kuri šiuo metu tvyro visų švietimo įstaigų bendruomenėse, sukėlimą? Juolab, kad įtampa yra kilusi ne dėl paties buhalterijų centralizavimo fakto, o dėl nuolatinės nežinios kaip tai bus daroma. Kokie žingsniai bus kada atliekami ir kokius žingsnius kada turi atlikti švietimo įstaigų vadovai.
20. Ikimokyklinio ugdymo įstaigoms prireiks A3 kopijavimo aparato. Jį siūloma įsigyti iš mokinio krepšelio lėšų. Norime informuoti, kad MK lėšos skiriamos išskirtinai vaikų ugdymo poreikiams tenkinti. Ar galite patvirtinti, kad įstaigų įsigytas A3 kopijavimo aparatas pagerins mokytojų darbą ar pagerins mokinių ugdymo(si) kokybę? Ar turi teisę kažkas iš šalies spręsti kaip naudingiausia įstaigai praleisti 300-400 Eur?
uzalytu - 16:47 @ Uz Alytu frakcija | 13 komentarai
2017-06-29
ŠIANDIEN FRAKCIJA “UŽ ALYTŲ” ALYTAUS MIESTO SAVIVALDYBĖS MERUI PATEIKĖ PRAŠYMĄ
uzalytu - 07:59 @ Uz Alytu frakcija | 339 komentarai
2017-04-28
KLAUSIMAI AUDITUI DĖL ARATC VEIKLOS VERTINIMO
Šiandien Alytaus regiono atliekų tvarkymo centro veiklos audito darbo grupei parengėme ir perdavėme klausimus auditui dėl ARATC veiklos vertinimo:
Susipažinkite su visu rašto tekstu:
Komunalinių mišrių atliekų rūšiavimo įranga, jos kaina bei našumas tonos į metus (t/metus)
• apdorotas atliekų kiekis, t/metus
• išskirta degių atliekų, t/metus
• gauta sertifikuoto KAK, t/metus
• gauta pajamų iš degiosios frakcijos ar jos produktų, €/m
Rūšiavimo įrangoje atskirtu biologiškai skaidžių atliekų (BSA) perdirbimo įrangos kaina €, našumas t/metus
• išskirtu BSA kiekis, t/metus
• apdorotas BSA kiekis biodujų gamyboje, t/metus
• gauta biodujų, m3/metus
• gauta elektros energijos (kwh/metus), gauta šilumos energijos (kwh/metus), gautas ekonominis efektas (€/metus)
• biodujų gavyba iš sąvartyno kūno (m3/metus), biodujų panaudojimas bei ekonominis efektas (€/metus)
Likutinio biodujų gamybos substratas, m3/metus
• gauta komposto, m3/metus
• gauta stabilato, m3/metus
• realizuota produkto (komposto), m3/metus arba t/metus; gauta pajamų iš komposto realizacijos, €/metus
Žaliųjų atliekų perdirbimo įrangos kaina, €; našumas, t/metus
• gauta komposto, t/metus
• realizuota komposto, t/metus; gauta pajamų, €/metus
Specifinė technikos įranga disponuojama ARATC
Smulkinimo įranga:
• padangų smulkinimo įrangos įsigijimo kaina, jos panaudojimas, gautos produkto realizavimo pajamos, €/metus arba ekonominis efektas, €/metus
• medienos smulkinimo įrangos įsigijimo kaina, jos panaudojimas, gautos produkto realizavimo pajamos, €/metus arba ekonominis efektas, €/metus
• atliekų smulkinimo įrangos įsigijimo kaina, jos panaudojimas, gautos produkto realizavimo pajamos, €/metus arba ekonominis efektas, €/metus
• kitos esamos technikos (pagal inventorizacijos dokumentus) įsigijimo kaina, jos panaudojimas, gautos produkto realizavimo pajamos, €/metus arba ekonominis efektas, €/metus
Išmetimų į aplinkos orą valymo įranga (pvz., skruberiai), kaina išlakų
• smulkinimo įrangos įsigijimo kaina, jos panaudojimas, gautos produkto realizavimo pajamos, €/metus arba ekonominis efektas, €/metus
• išvalymo kiekiai (m3/val., m3/mėn., m3/metus), išvalymo efektyvumas (%), gaunamų produktų kiekis, jų tvarkymas (panaudojimas), gautų produktų realizavimo pajamos (€/mėn., €/metus) arba ekonominis efektas, €/metus
Gamybinių (technologinių) nuotekų susidarymas, m3/metus
• sąvartyno filtratai, m3/metus
• biodujų perkoliatai ar kondensatai, m3/metus
• kompostavimo kondensatai, m3/metus
• oro valymo sistemos nuotekos ar kondensatai, m3/metus
Nuotekų valymo kaštai, €/m3; €/metus
Išrūšiuotų maisto atliekų apdorojimas, t/metus
• iš komunalinio srauto, t/metus, gauta pajamų už atliekų priėmimą, €/metus
• iš juridinių asmenų, t/metus, gauta pajamų už atliekų priėmimą, €/metus
• pagaminamų produktų kiekis, t/metus
• gautų produktų realizavimo pajamos, €/metus
Pastabos
Vertinat organizacijos darbą reikėtų žinoti kokia įrangą disponuoja organizacija:
• kokia jos kaina
• našumas
• panaudojimas, t/metus; panaudojimas %
• įranga nuomojama ar ne
• gautas produktas, t/metus, gautos pajamos €/metus
Kalbant apie gautą produktą, jo panaudojimas:
• nuvežant į sąvartyną
• realizuojant
Priimtų iš kitų regionų atliekų perdirbimas, gautas pelnas (ne pajamos). Kam nusižengti jei nėra pelno?
Danijos valdžia tikisi artimiausiu metu pakeisti automobilių naftos kurą į biodegalus.
Suomijos valdžia įsipareigojusi skatinti naudoti biodegalus vietoj dabartinio kuro.
Vokietija 2012 metais biodujas naudojo elektros gamybai (26,7TWh), šilumos gamybai (14TWh) ir biodegalams.
Pietų Korėja 54 % biodujas panaudoja šilumos gamybai (960 GWh), tačiau šis rodiklis kasmet mažėja, nes
pradėjo pardavinėti, 27 % biodujų naudoja elektros gamybai (479GWH), o biodegalams sunaudoja tik 0,7 %.
Švedijoje net 50 % biodujų panaudojama biodegalams ir šis rodiklis kasmet didėja. Švedijoje biodegalai naudojami autotransportui, kurių 1800 yra autobusai ir 600 sunkiosios mašinos.
Jungtinė Karalystė pagrinde biodujas naudoja elektros gamybai.
Švedijoje ir Kinijoje biodujos naudojamos geležinkelio transportui.
Kaip municipalitetai atpigina transportą panaudojant nuotekų valymo dumblus, sąvartynus t.y. kas priklauso municipalinei priklausomybei.
Ar Alytuje tai panašūs skaičiai?
Pasvarstyti, kokią įtaką nors regiono energetikai turi sąvartynai? Nuotekų dumblai? Biodujų ir bioatliekų įrenginiai ARATC?
Alytaus miesto savivaldybės tarybos Sigitas Leonavičius
frakcijos „Už Alytų“ seniūno pavaduotojas
uzalytu - 19:46 @ Uz Alytu frakcija, Uz Alytu Alytaus miesto taryboje | Pridėti komentarą
2017-01-23
PASIŪLYMAS DĖL ALYTAUS MIESTO VAIZDO STEBĖJIMO SISTEMOS PLĖTROS 2017-2018 METAMS
Alytaus miesto vaizdo stebėjimo kameros, kurių pagalba nustatomi teisės pažeidimai ir kiti įvykiai, Alytaus mieste buvo sumontuotos ir pradėjo veikti 2008 metų kovo mėnesio pradžioje. Tai yra labai efektyvi priemonė, padedanti nustatyti padarytus administracinius teisės pažeidimus, todėl prieš jas įrengiant, buvo atsižvelgta į pagrindines susibūrimų bei laisvalaikio leidimo vietas. Rizika, kad bus padaryta žala, egzistuoja kiekvienoje veiklos srityje. Tai gali būti žala vartotojams, patiriami finansiniai nuostoliai, poveikis aplinkai, visuomenei, reputacijai ir šalies nacionaliniam saugumui. Alytaus miesto vietose, kuriose įrengtos vaizdo stebėjimo kameros, akivaizdžiai sumažėjo vandalizmo atvejų, nelaužomi poilsio suoliukai, nedaužomi apšvietimo įrenginiai, vengiama atvirai girtauti. Tokiu būdu ir toliau bus siekiama, kad Alytus liktų vienu saugiausiu Lietuvos miestu. Vaizdo stebėjimo sistemos priemonių parinkimas ir įdiegimas, kruopštus ir visapusiškas praktiškų veiksmų, ekstremalių situacijų bei nenumatytų įvykių planavimas, padės Alytaus miestui sumažinti neigiamų įvykių dažnį ir jų poveikį.
Šiuo metu Alytaus miesto vaizdo stebėjimo kamerų tinklas yra gana platus, bet kai kurios vaizdo stebėjimo sistemos įrenginiai ir kameros, turėtų būti atnaujintos, keičiamos į veiksmingesnes, efektyvesnes, numatant jų įdiegimo eiliškumą.
ALYTAUS MIESTO VAIZDO STEBĖJIMO SISTEMOS PLĖTRA
Alytaus miesto viešojo saugumo vaizdo stebėjimo kamerų plėtra turėtų būti atskirai svarstomu objektu, nes būtina gerai ir išsamiai išanalizuoti vaizdo stebėjimo kamerų pastatymo (viešojo saugumo kameros įrengiamos pėsčiųjų zonose, asmenų susibūrimo vietose, o eismo stebėjimui skirtos vaizdo kameros prie kelių ir gatvių ir pan.), technines sąlygas ir tikslus.
Įrengiant naujas vaizdo stebėjimo kameras, būtina atsižvelgti į kriminogeninės situacijos analizę, kurią atlieka ir Savivaldybei raštiškai pateikia Alytaus apskrities vyriausiojo policijos komisariato pareigūnai. Uždaviniai turi būti aiškūs, apibrėžti ir pagrįsti.
uzalytu - 19:15 @ Uz Alytu frakcija | Pridėti komentarą
PASIŪLYMAI DĖL 2017–2019 METŲ STRATEGINIO VEIKLOS PLANO IR SAVIVALDYBĖS 2017 METŲ BIUDŽETO PROJEKTŲ
uzalytu - 12:22 @ Uz Alytu frakcija | Pridėti komentarą
2017-01-19
ALYTAUS MIESTO SAVIVALDYBĖS TARYBOS NARIAI SUTAUPĖ 20 TŪKSTANČIŲ EURŲ
Alytaus politikai 2016 metais išleido mažiau nei 2015 metais ir sutaupė beveik 20 tūkst. eurų miesto biudžeto lėšų. Pasibaigus antriems naujos kadencijos Alytaus miesto tarybos darbo metams paaiškėjo, kad iš miesto biudžeto panaudota tarybos narių darbo užmokesčiui ir išmokoms – kiek daugiau nei 84 tūkst. eurų. 2016 metų biudžete tarybai buvo numatyta 104 tūkst. eurų, iš kurių politikams yra mokamos išmokos kanceliarijos, pašto, telefono, interneto ryšio, transporto išlaidoms apmokėti, taip pat - apmokama už laiką, atliekant tarybos nario pareigas tarybos, kolegijos, komitetų, komisijų posėdžių, darbo grupių ir frakcijų vadovų sueigos pasitarimuose.
Iš 27 tarybos narių išmokų ir darbo užmokesčio visiškai atsisakę du tarybos nariai, frakcijos „Už Alytų“ atstovai Sigitas Leonavičius ir Tomas Pačėsas. Kitiems politikams kas mėnesį yra mokama nuo kelių dešimčių iki kelių šimtų eurų.
Informacijos šaltinis: alytusplius.lt
uzalytu - 15:49 @ Uz Alytu frakcija, Uz Alytu Alytaus miesto taryboje | Pridėti komentarą
2016-11-07
ROBERTO ŠARKNICKO, PETRO VALIŪNO IR UŽ ALYTŲ TARYBOS NARIŲ PADĖKOS ŠVENTĖ
Robertas Šarknickas, Petras Valiūnas ir UŽ ALYTŲ tarybos nariai kviečia visus, palaikiusius Robertą ir Petrą per Lietuvos Respublikos Seimo rinkimus, į padėkos šventę!
Daugiau informacijos: info@uzalytu.lt ir 8 688 99707
uzalytu - 13:47 @ Uz Alytu frakcija, Uz Alytu nariu veikla, Seimo rinkimai, Skelbimai | Pridėti komentarą
2016-10-11
ROBERTAS ŠARKNICKAS PATEKO Į ANTRĄJĮ TURĄ
Spalio 9 dieną vyko rinkimai į LR Seimą. Vienmandatėje Alytaus miesto apygardoje alytiškiai labiausiai pasitikėjo nepartiniu kandidatu, dalyvaujančiu rinkimuose kartu su Lietuvos valstiečių ir žaliųjų sąjunga, Robertu Šarknicku.
Rinkimų rezultatų sekmadienio vakarą ir naktį Robertas Šarknickas laukė kartu su asociacijos “UŽ ALYTŲ” nariais. Jau nuo pat pirmųjų balsavimo rezultatų tendencija buvo aiški: Robertas Šarknickas ženkliai pirmauja.
Į Roberto Šarknicko štabą Dzūkijos TV žurnalistai atvyko aplankę visų kitų kandidatų štabus ir sveikino Robertą su puikiais rezultatais.
Visą vakarą netilo Roberto Šarknicko telefonas, skambino draugai, bendražygiai, žurnalistai, konkurentai ir sveikino. Robertas Šarknickas visiems dėkojo už pagalbą, paramą ir pasitikėjimą.
Vienas rinkimų etapas baigtas. Linkime Robertui Šarknickui sėkmės sekančiame žingsnyje!
uzalytu - 08:07 @ Uz Alytu frakcija, Seimo rinkimai | Pridėti komentarą
2016-09-08
Į FRAKCIJĄ „UŽ ALYTŲ” SUSIBŪRĘ TARYBOS NARIAI SIEKIA REABILITUOTI PAČIĄ PILIETINIO JUDĖJIMO IDĖJĄ
Kalendorinio rudens išvakarėse miesto taryboje pasiskelbė nauja frakcija „Už Alytų“. Jos seniūnu tapo Valius Micevičius, nariais – Sigitas Leonavičius, Robertas Šarknickas ir Tomas Pačėsas. Po jos vėliava susibūrė du politikai, rinkimus laimėję su kitomis politinėmis ar visuomeninėmis jėgomis. (S. Leonavičius į tarybą pateko su „Alytaus piliečiais“, iš šios frakcijos pavasarį buvo pašalintas, o R. Šarknickas į tarybą išrinktas kaip Tėvynės sąjungos-Lietuvos krikščionių demokratų partijos atstovas, tačiau iš šios partijos ir jos frakcijos taryboje pasitraukė metų pradžioje.)
Frakcija pasivadino visuomeninio judėjimo „Už Alytų“ vardu, su šiuo judėjimu į tarybą buvo išrinkti T. Pačėsas ir V.Micevičius. Apie tai, kodėl frakcija įkurta būtent dabar ir kas suvienijo keturis politikus, pasakojo į “Alytaus naujienų” redakciją užsukę jos seniūnas Valius MICEVIČIUS ir narys Sigitas LEONAVIČIUS.
– Gerbiamas Sigitai, pradėkime nuo Jūsų. Rinkėjai galėtų paklausti: kodėl ieškote naujo bendraminčių būrio, ar tai nėra skubotas sprendimas?
– Tikrai ne, tai buvo apgalvotas žingsnis, vasarą užteko laiko pamąstyti apie jį. Žinoma, galėjau būti pats sau šeimininkas ir iki kadencijos pabaigos likti nepriklausomu tarybos nariu, bet dirbti ir pasiekti tikslą galima tik komandoje. Esame trys verslo žmonės, ketvirtas – atsidavęs politikai, turintis ambicijų eiti į Seimą. Nė vienas iš mūsų neturime jokių privačių interesų, tik viešojo intereso gynimą. Du iš keturių, aš ir Tomas, nuo pat kadencijos pradžios atsisakėme atlygio už tarybos nario darbą. Tai kažką rodo.
– Kodėl frakcija susibūrė visuomeninio judėjimo „Už Alytų“ pagrindu?
S. Leonavičius: Nes tai yra ne politinė partija, o judėjimas, kuris tokiu pavadinimu jau gyvavo (atvirai kalbant, pabuvęs „Alytaus piliečių“ šeimų klane pradėjau geriau galvoti ir apie partijas). Vasarą teko dalyvauti judėjimo „Už Alytų“ narių sąskrydyje. Jame sutikau žmonių, su kuriais radome bendrą kalbą, mums svarbių ir bendrų idėjų. Tai didelis skirtumas, palyginti su ta terpe, kurioje iki tol buvau. Galiu konstatuoti, kad per metus politikoje sugadinau sau nervų daugiau nei per dešimtmečius versle, nes jaučiau vidinį diskomfortą dėl to, kas vyksta ir ko negaliu pakeisti. Ginti viešąjį interesą daug sunkiau nei grupinį ar privatų ir tai akivaizdu. Judėjimas „Už Alytų“ vienija žmones, kurie gyvena tomis pačiomis idėjomis, kaip ir „Alytaus piliečiai“, kaip ir Alytaus pilietinis judėjimas. Tikėjausi, kad „Alytaus piliečių“ idėjos pritrauks vis daugiau žmonių, tikėjausi, kad jų gretos augs. Šiandien pasidomėjau statistika ir matau, kad judėjimas traukiasi, o jame tapo nebereikalingi tokie moraliniai autoritetai kaip Kazimieras Sventickas, beje, vienas šios idėjos autorių.
Yra didelis noras reabilituoti ne tik alytiškių, bet ir visos Lietuvos akyse „pilietinio judėjimo“ sąvoką. Vienas nepavykęs variantas – tai dar ne priežastis palaidoti pačią idėją. Pagaliau ir „Alytaus piliečių“ gretose yra daug gerbtinų žmonių.
– Kas vienija frakcijos „Už Alytų“ narius? – klausiame frakcijos seniūno V.Micevičiaus.
V. Micevičius: Tas pats Alytus, idėja už Alytų, darbas miesto labui, mes čia gyvename, mums rūpi alytiškių problemos, nes jos yra ir mūsų. Norime parodyti, kaip galima dirbti miestui ne iš jo imant, bet duodant. „Už Alytų“ taip pat ir visuomeninis judėjimas, taigi esminės takoskyros su „Alytaus piliečiais“ nėra, bet yra truputį kitokios vertybės. Mes neturime švogerizmo, mums nereikia sukti galvos, kaip derybose išsikovoti darbo vietą kolegai, giminei ar draugui, todėl drąsiai sakome, kad mūsų frakcija atėjo sustiprinti pozicijų pačioje taryboje. Buvo lyg ir šioks toks sąmyšis, kai paskelbėme tai, nes iki tol dirbome po vieną. Kaip toje senoje pasakoje tapome šluotražiu, kurį perlaužti bus sunkiau, nes tai jau yra jėga. Turime vilčių, kad dabar, kai atidarėme duris, prie mūsų jungsis bendraminčiai. Jų tikrai neskirstysime pagal partinę priklausomybę, jei vienija bendras tikslas, kuris įvardytas ir frakcijos pavadinime – už Alytų. Mes, keturi frakcijos nariai, jokių kitų interesų neturime, tik viešąjį – dirbti už Alytų, ir tai yra cementas, kuris mus suvienijo.
– Visi keturi atstovaujate labai skirtingoms sritims. Kaip manote, ar tai Jūsų privalumas? Nekyla grėsmė išsibarstyti po skirtingų kiemų problemas?
S. Leonavičius: Manau, kad tai privalumas. Vos prieš savaitę sveikinome alytiškius, dalyvavusius Rio olimpiadoje, tačiau Alytus turi dar vieną olimpietį, krepšinio bronzos medalininką ir politiką Tomą Pačėsą, kuris pamirštas ta prasme, kad dabartinė valdžia nepasinaudoja jo patirtimi ir žiniomis. Turėdami mieste tokio lygio sporto profesionalą vadovai per pusantrų metų taip ir nesugebėjo pasikviesti jo ir paklausti: „Tomai, gal turi idėjų, siūlymų, kaip miestelėnus sudominti sportu?“ Kartu su Tomu dirbome miesto mero sudarytoje darbo grupėje, išanalizavome situaciją, pateikėme pasiūlymų, ką keisti miesto sportiniame gyvenime, bet jie buvo ne tik neišgirsti, bet ir užblokuoti. Jei tuo metu būtų buvusi ši mūsų frakcija, ji būtų galėjusi apie tai garsiai kalbėti, o dabar viskas tiesiog sustojo. Tai tik vienas pavyzdys. Neišnaudotų galimybių labai daug. Valdantieji verda savose sultyse ir kompetencija neblizga, viršų ima asmeninės ambicijos ir šeiminė ranga.
Aš pats daug dėmesio skyriau švietimui. Esu ne diletantas šioje srityje, nes dirbau šitoje sistemoje. Šiandien irgi dirbu joje visuomeniniais pagrindais – esu Vilniaus Gedimino technikos universiteto tarybos pirmininkas jau antra kadencija. Bandžiau siūlyti, ką reikia keisti Alytaus švietimo sistemoje. Šiandien apie tai jau kalba Švietimo ir mokslo ministerija, įvairių partijų politikai, Pramonininkų konfederacija. Iš pradžių buvau puolamas, kad kišuosi ten, kur neišmanau, po to lyg ir pripažįstama, kad korupcija yra (to paneigti Jaunimo centro atveju buvo neįmanoma), o galų gale Alytaus švietimo skyriaus vedėjas pareiškė, kad sistema atsidūrusi ant bankroto slenksčio. Kartais būtina padaryti mažytę operaciją, kad išgyventų visas organizmas, bet šiuo atveju metai nuėjo visiškai veltui, nors valdančioji dauguma galėjo priimti sprendimus ir pradėti švietimo sistemos pertvarką. Švietimo sistemoje prioritetas turėtų būti ugdymo procesas, pedagogų kvalifikacijos kėlimas, ugdymo priemonių įsigijimas, eilinių mokytojų atlyginimų didinimas.
Kaip žinote, Robertas Šarknickas aktyviai dirba socialinėje srityje, kuri ypač jautri visiems Alytaus gyventojams, taigi informaciją mes tikrai valdome. Valius Micevičius – gamybininkas, puikiai išmano miesto infrastruktūros problemas, dirba jau antroje kadencijoje.
– Kaip manote, ar šiandienos situacijoje keturių žmonių frakcija taryboje gali būti reali jėga?
V. Micevičius: Tai netgi didelė jėga, nes mes turime savo poziciją ir esame nusiteikę ją viešinti, teikti siūlymus, o už frakcijos stovi visuomeninio judėjimo „Už Alytų“ nariai, kurie yra miesto bendruomenė ir taip pat gali padėti gilintis į problemas, teikti siūlymus, kaip jas greičiau išspręsti.
Mes išsakysime savo poziciją ir sporto, ir energetikos, viešųjų pirkimų ir pinigų skyrimui iš miesto biudžeto, švietimo, sveikatos ir socialiniais, komunaliniais, atliekų tvarkymo sistemos, butų ūkio ir naujų valdybų darinių kūrimo geriausiai veikiančioje miesto įmonėje „Dzūkijos vandenys“ klausimais. Akis bado miesto administracijos nekompetencija arba nenoras dirbti miesto žmonių gerovei ir dažnai dominuojantys grupiniai interesai. Tikime, kad kartu su miestelėnais pavyks tai įveikti ir dirbti už Alytų, už miesto nykimo sustabdymą, už jo atsigavimą.
Kalbėjosi Saulė Pinkevičienė
Informacijos šaltinis: alytausnaujienos.lt
uzalytu - 08:35 @ Uz Alytu frakcija, Uz Alytu Alytaus miesto taryboje | Pridėti komentarą
2016-08-29
“UŽ ALYTŲ” - NAUJA FRAKCIJA ALYTAUS MIESTO TARYBOJE
Nuo bendraminčių, su kuriais kartu ėjo į savivaldos rinkimus, atskilę Alytaus politikai vienijasi. Iš „Alytaus piliečių“ frakcijos pavasarį pašalintas Sigitas Leonavičius ir iš konservatorių gretų žiemą pasitraukęs Robertas Šarknickas kartu su dar dviem tarybos nariais 2016 metų rugpjūčio 25 dienos Alytaus miesto savivaldybės tarybos posėdžio metu paskelbė susivieniję į naują frakciją.
Ji vadinsis visuomeninio judėjimo „Už Alytų“ vardu. Frakcijai vadovaus šio judėjimo atstovas Valius Micevičius, kuris bus frakcijos seniūnu, jai taip pat priklausys Tomas Pačėsas.
Pasibaigus 2015 metų savivaldos rinkimams ir paaiškėjus naujos sudėties miesto tarybai, S. Leonavičius bene metus dirbo su „Alytaus piliečių“ frakcijos nariais. Su šiuo judėjimu jis ir atėjo į tarybą. Tačiau šių metų gegužės mėnesį „Alytaus piliečių” frakcija nusprendė iš savo gretų pašalinti minėtą tarybos narį.
Kitas tarybos narys R. Šarknickas, į tarybą buvo išrinktas kaip Tėvynės Sąjungos-Lietuvos krikščionių demokratų partijos atstovas, tačiau iš šios partijos ir jos frakcijos taryboje pasitraukė šių metų sausio mėnesį.
Informacijos šaltinis: alytusplius.lt
uzalytu - 11:03 @ Uz Alytu frakcija, Uz Alytu Alytaus miesto taryboje | Pridėti komentarą